Vuosikokous ja esitelmätilaisuus aurinkosähköön liittyen 10.6.2023 klo 14

Asikkalan vapaa-ajan asukkaat ry:n vuosikokous pidetään lauantaina 10.6.2023 kello 14.00 Asikkalan kunnanviraston valtuustosalissa, Rusthollintie 2, Vääksy
(käynti kokoustilaan parkkipaikan puoleisesta ovesta)

Kokouksessa käsitellään sääntöjen 8. §:ssä mainitut asiat. Kokouksen asialista, tilinpäätös toimintakertomuksineen, toimintasuunnitelma, talousarvio ja toiminnantarkastuskertomus löytyvät osoitteesta www.omakotiliitto.fi/asikkalanvaa/docs

Ennen vuosikokousta samassa paikassa kello 13.00-14.00 järjestetään kaikille vapaa-ajan asukkaille ja kuntalaisille avoin esitelmä- ja keskustelutilaisuus aiheesta:

Aurinkosähkön käyttö kesämökillä ja omakotitalossa
Aurinkovoimaloita asennetaan Suomessa hurjaa tahtia. Hinnat ovat laskeneet rajusti. Aurinkovoimalaa voidaan hyödyntää niin sähköverkon piirissä omakotitalossa tai kesämökillä, mutta myös sähköverkon ulkopuolisella mökillä. Järeä sähköverkon ulkopuolinen aurinkovoimala mahdollistaa jopa sähköauton lataamisen. Luennolla käsitellään perusteet molemmista käyttötavoista, mitoitus, taloudellisuus, asentamisen periaatteet, tuotantoon vaikuttavat tekijät sekä tietenkin asiat, jotka hankinnassa kannattaa ottaa huomioon.

Luennoitsijana keksijä, tietokirjailija Janne Käpylehto. Hän on Suomen johtavia energia-asiantuntijoita ja YLE:n TV-sarjan ’Mahtikoneita ja ilmastoihmeitä’ juontaja.

Janne Käpylehto