Kesäfoorumi 11.8.2019 klo 12-14 Vanhalla Kevarilla Kurhila-Hillilässä

Kesäfoorumi on Asikkalan Vapareiden tärkein vuosittainen tapahtuma. Jo vuodesta 2010 olemme järjestäneet eri teemoilla kesäisen keskustelutilaisuuden kaikille kuntalaisille. Kesäaikaan tavoitamme lomalaiset, tuomme esiin yhteiset teemat, toimimme siltana vakituisten asukkaiden ja Vapareiden välillä. Asikkalan vapaa-ajanasukkaiden ja Asikkalan kunnan yhdessä järjestämä jokakesäinen tapahtuma järjestetään tänä kesänä osana Kurhila-Hillilän kesätoria.

Kesäfoorumissa 2019 aiheena on PUHDAS VESI

Mikä on Päijänteen OIKEA vedenkorkeus, seisooko laituri kuivalla maalla, tulviiko vesi rantapenkereille?
Rengaskaivo vai porakaivo? Onko kaivoveteni juomakelpoista? Miten poistetaan rauta ja mangaani vedestä?
Koska ja miten kaivo pitää puhdistaa? Tuleeko kunnan vesijohto kohta minun tontilleni?

Visaisiin kysymyksiin viisaita vastauksia antamassa asiantuntijoiden parhaimmistoa mm. Kaakkois-Suomen ELY keskus, Koulutuskeskus Salpaus, Vesijärvisäätiö, Kymijoen vesiensuojeluyhdistys, Suomen Pohjavesitekniikka Oy, Vipe Oy, Akva Filter Oy.

Tule osallistumaan Lehmälottoon ja kuulemaan puhdasta asiaa vedestä!